SEO je pro váš internetový obchod nezbytné


Nezadržitelný příchod Vánoc souvisí mimo jiné se zvýšeným úsilím obchodníků zajistit co největší tržby a případně zahojit rány, co nastaly v průběhu roku, když se obchodu příliš nedařilo. Jestliže není obchodník úspěšný tak, jak by si představoval, může vinu za svůj neúspěch svalovat na tržní systém, na nezájem ze strany zákazníků, na nevhodný sortiment nabízeného zboží nebo příliš úzkou nabídku v obchodu, ale příčinou mohou být také zdánlivě zanedbatelná fakta, například nedostatečná propagace. Můžete se domnívat, že reklama je jen okrajovou záležitostí, a že to řeší sotva pětinu potíží, ale to se týká spíše kamenných obchodů, kde nemá reklamní tažení tak zásadní slovo.

SEO pro e-shop

Na Internetu je to jiné, tam se musí propagační činnosti věnovat značné úsilí a hlavně tomu rozumět. Obchodování na Internetu funguje tak, že si zákazníci většinou sami aktivně vyhledávají, co chtějí koupit. Například se pan Mirek rozhodne, že si pořídí nový outdoorový batoh, 80 litrový, s podlepenými švy, s odepínací horní kapsou a bederním pásem. Tento požadavek uvede jako klíčový výraz do vyhledávače (u nás je to nejčastěji Seznam Sklik nebo Google) a vyhledávač mu vyhodnotí výsledky. Na prvních místech budou ti obchodníci, co takové batohy mají v nabídce, ale zároveň co mají dobře ošetřené SEO.

vyhledávač Google

SEO je klíčový prvek pro komunikaci mezi webovou stránku (SEO e-shopu) a mezi vyhledávačem. Jestliže jste pro vyhledávač relevantní zdroj, pak vás šoupne do popředí klidně mezi vaše silné konkurenty. Tím se zvýší pravděpodobnost, že vás zákazník Mirek navštíví, prohlédne si nabídku, a zaujme-li jej, batoh u vás koupí. Zákazník Mirek také může využívat zbožové srovnávače, například Heureku nebo Zboží.cz, a máte-li konkurenceschopné ceny výrobků, pak tu také můžete dobře uspět. Toto jsou důvody k tomu, využít SEO konzultaci u odborníků, kteří se vašemu e-shopu podívají na zoubek a postarají se o to, abyste byli v popředí mezi vaší konkurencí, a zvýšila se vám tím možnost úspěšně prodávat jakékoli výrobky nebo nabízet libovolné služby.